Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Activity Based Costing v procesně řízené společnosti
Drahoňovský, Milan ; Sedláčková, Helena (vedoucí práce) ; Strouhal, Jiří (oponent) ; Popesko, Boris (oponent)
Tato disertační práce se věnuje metodě Activity based costing jako účinnému nástroji pro řízení nákladů i v prostředí státní správy, vysokých škol, výzkumných institucí a dalších organizačních složek státu, který může přinést benefity. Možnost aplikace manažerských nástrojů v novém prostředí může zvýšit efektivitu, dosáhnout úspory v provozu organizací financovaných ze státního rozpočtu. Activity based costing (doposud značně opomíjená)může být právě účinnou metodou při snižování výdajů na provoz těchto organizací. Rovněž při přidělování finančních prostředků na vědu a výzkum z prostředků organizací pro určení a nutného vykazování režijních nákladů získává dokonalý přehled o uznatelných a neuznatelných nákladech a vykázané celoorganizační režii, která zásadním způsobem může ovlivnit financování projektů a tím i samotný rozpočet organizací.
METODICKÉ DOPORUČENÍ PRO VYKAZOVÁNÍ SKUTEČNÝCH ZPŮSOBILÝCH NEPŘÍMÝCH NÁKLADŮ NA PROJEKT PRO ÚSTAVY AV ČR
Škoda, Jan ; Starosta, Karel
Metodické doporučení si klade za cíl formulovat společné možné zásady pro pracoviště AV ČR týkající se alokace nepřímých nákladů na projekty a to především s ohledem na pravidla poskytovatelů, kteří přiřazování nepřímých nákladů metodou full cost vyžadují. Metodika vychází z obvyklých hospodářských a účetních postupů ústavů AV ČR. Navrhované řešení je založeno na maximální jednoduchosti a efektivnosti s cílem minimálního navýšení nepřímých nákladů zapříčiněných užíváním této metodiky, umožňuje zakončení hospodářského roku v řádném termínu a vykázání potřebných dat poskytovatelům.
Evropská politika výzkumu a její dopad na finanční management vysokých škol
Chvojková, Lenka ; Neumann, Pavel (vedoucí práce) ; Němcová, Ingeborg (oponent) ; Janíček, Ladislav (oponent) ; Neuvirtová, Karolína (oponent)
Doktorská disertační práce se zaměřuje na teoretickou a empirickou analýzu výzkumné politiky EU a jejího dopadu. Hlavním cílem je zhodnotit vliv této politiky na finanční management vysokých škol, resp. dopad finančních pravidel definovaných Evropskou komisí (EK) v 7. rámcovém programu EU (7.RP) na zavádění metodik full cost na vysokých školách v EU27. Disertační práce zároveň zkoumá, jak silný je vliv a jak by mohla vypadat politika EK v tomto ohledu v nadcházejícím 8.RP HORIZON 2020, aby odrážela priority EU a zároveň požadavky organizací účastnících se tohoto programu. Hodnotí tedy praktické uplatňování principů european good governance. Stanovený cíl vychází ze tří hypotéz, které jsou v práci ověřovány: Hypotéza 1: Vysoké školy z EU27, které se účastní 7.RP, zavádí metodiky full cost. Hypotéza 2: Pro vysoké školy z EU27 jsou jedním z hlavních motivů pro zavádění metodik full cost požadavky EK v 7.RP. Hypotéza 3: Při tvorbě a zdokonalování metodiky full cost existuje dialog mezi vysokými školami z EU27 a EK. Disertační práce je strukturována do čtyř kapitol. První, teoreticko-metodologická kapitola, charakterizuje problematiku koncepce european good governance a jeden z jejích nástrojů, tj. hodnocení politik EU a jeho využití v práci (včetně analýzy provedeného dotazníkového šetření). Obsahem druhé kapitoly je rámcový popis využívaných pojmů souvisejících s finančním managementem vysokých škol. Třetí kapitola se věnuje deskripci výzkumné politiky EU, jejímu historickému vývoji, hlavním nástrojům (RP), aktérům a vývoji problematiky full cost. V poslední čtvrté kapitole jsou detailněji zanalyzovány zkušenosti a postoje vysokých škol z EU27 k problematice zavádění metodik full cost. Hlavním výsledkem disertační práce je prokázání, že výzkumná politika EU má silný vliv na finanční management vysokých škol v EU27 a zavádění metodik full cost těmito institucemi. Bylo mimo jiné prokázáno, že celých 70 % vysokých škol z EU27, které zatím v 7.RP metodiku full cost nevyužívá, ji hodlá v budoucnu zavést; že pravidla 7.RP motivují téměř 2/3 vysokých škol z EU27 účastnících se tohoto programu k tvorbě metodik full cost a že 3/4 vysokých škol z EU27 aplikujících metodiky full cost v 7.RP na toto téma s EK komunikovalo. Všechny tři hypotézy se tak podařilo potvrdit, zároveň však bylo konstatováno, že EK nedostatečně aplikuje základní principy teorie good governance, protože se nyní od problematiky full cost odklání.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.